Page 6 - Lääneranna Teataja 2018-7
P. 6

6 LÄÄNERANNA VALLA TEATAJA / Nr 7 / JUUNI 2018
Detailplaneeringute menetlemise lõpetamised
 Anna Palusalu
Lääneranna valla planeeringuspetsialist
Lääneranna Vallavalitsus lõpetas 10.05.2018. a kor- raldusega nr 303 Valuste küla Adra ja Juure maaük- suste detailplaneeringu koostamise. Planeeringu eesmärk
oli tuulegeneraatorite paigaldamine.
Lääneranna Vallavalitsus lõpetas 17.05.2018 korraldusega nr 345 Rannaküla Jaana ja Kadakaranna kinnistute detail-
planeeringu koostamise. Planeeringu eesmärk oli kinnis- tute liitmine ning üksikelamu planeerimine.
Korraldustega on võimalik tutvuda Lääneranna Vallavalit- suse avalikus dokumendiregistris (delta.andmevara.ee/ laaneranna_vald/) ja Lääneranna Vallavalitsuses (Jaama 1, Lihula linn) tööpäeviti 9.00–17.00.
Lihula Piirimäe tootmis- ja ettevõtlusala saab EASist toetust
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) toetas 20 piirkondade konkurentsivõime tugevdamise pro- jekti (PKT) viies maakonnas ligikaudu 20 miljoni euroga,
nende seas ka Lihula Piirimäe tootmis- ja ettevõtlusala, mille toetuse suuruseks on 736 280,88 eurot.
Toetuse abil on kavas Piiri tänava ja Valuste tee rekonst- rueerimine kõvakattega teeks, sh teepeenarde kor- rastamine ning tänavavalgustuse rajamine, Piiri tänaval vee- ja kanalisatsioonitrasside, sh tuletõrje veevarustuse väljaehitamine ning Valuste teel veetrasside ehitamine. Soodsa ettevõtluskeskkonna teke paneb aluse uute töö- kohtade (u 70 otsest) loomisele ja olemasolevate säilimisele. Samuti teeb projekt võimalikuks uute alade kasutuselevõtu ettevõtluseks.
“Pean kohaliku ettevõtluskeskkonna toetamist väga olu- liseks eelkõige seetõttu, et see aitab hoogustada töökohtade säilimist ja loomist. Kui vaadata Tallinnast väljapoole, siis
MPärnumaa Ühistranspordikeskuse uudised
maakondades on tuge vaja igas valdkonnas, olgu selleks tootmine või turism. Kõik need valdkonnad vajavad sobivat keskkonda ja taristut ning seda aitamegi toetusega luua,” ütles riigihalduse minister Janek Mäggi. “Sellised projektid, mis loovad võimaluse ettevõtluse tekkeks ja arendamiseks, on suure mõjujõuga, sest hoogustavad majanduskasvu kogu riigis.”
PKT toetuste jagamise ja projektide elluviimise eest vas- tutab kuni septembrini Ettevõtluse Arendamise Sihtasu- tus (EAS) ning alates septembrist annab EAS PKT toetuse rakendamise üle Riigi Tugiteenuste Keskusele, kes hakkab jälgima projektide elluviimist ja korraldama väljamakseid.
Piirkondade konkurentsivõime tugevdamise investee- ringute toetust (PKT) kaasrahastab Euroopa Liidu Euroopa Regionaalarengu Fond.
               ai lõpus muutusid neljal maakonnaliinil – 63-3, 64, 17.41, ent kuna sealt mere äärest tuleb veel õhtul ka hilisem 66 ja 67 – nii busside väljumise kui ka saabumise buss, otsustati osavaldade juhtidega läbi rääkides sellise
  kellaajad. Ühtlasi lisandus uus liin.
“Liinimuudatus sai alguse Soomra kandi inimeste soovist saada Pärnu ka õhtuti,” selgitas Pärnumaa Ühistranspordi- keskuse (PÜTK) vanemlogistik Avo Rahu. “Lisaks tulime vastu Varbla piirkonna inimestele, kellel nende enda vaja- dusi arvestades oli pärast Pärnu–Tõstamaa–Varbla kiriku bussiliini pikendamist Virtsu ja Lihulani nihkunud bussi Pärnusse tagasi tuleku aeg üle tunni hilisemaks, mistõttu ei saanud varblalased enam lõuna ajal linnast tagasi, vaid pidid ootama õhtust bussi.”
Varbla jaoks pikendas PÜTK Pärnu–Tõstamaa–Kastna liini väljumisega Pärnust 16.35 Varblani ja sealt tagasi 19.40 nii, et ka tagasituleku marsruut ja ajad jäävad Kastnast alates endisteks. Uus liin sai numbriks 68.
Selleks, et Soomra piirkonnast saaksid inimesed õhtul linna, oli PÜTK sunnitud muutma mitut liini:
» Pärnu-Kavaru liini 63-3 õhtune väljumine Pärnust kell 17.10 pikendati Tõstamaani
» Tõstamalt saab Pärnusse tagasi maakonnaliiniga nr 64, mis väljub kell 19.30 ning sõidab Soomra kaudu
“Et Kavaru ja Liu kandi rahvas ei jääks hoopis ilma Kava- rust kell 18.30 Pärnusse naasvast bussist, asendasime selle Tõstamaalt 17.00 väljuva ning läbi Munalaiu Pärnusse tuleva bussiga,” selgitas Avo Rahu ning lisas, et viimane on muudatuste tõttu nüüd Kavarus 49 minutit varem ehk
uuenduse kasuks.
A
   lates 01.07.2018 muutuvad oluliselt nn Lihula
bussiliinid, mida teenindab praegu AS L&L.
Nimetatud liinigrupile korraldas riigihanke tänaseks likvideeritud Lääne Maavalitsus. Hanke võitis AS GoBus. Vastavalt riigihankes plaanitud sõidugraafikutele tellib neid liine alates 1.juulist MTÜ Pärnumaa Ühistranspordi- keskus.
Liinidele tulevad uued bussid ja uues värvingus, helerohe- lised valgete pärnaõitega. Liininumbritele lisandub täht L, mis viitab Lihulale ja Läänerannale, samal ajal välistades teiste samasuguste liininumbrite kordumise Pärnumaal.
Kuna liinimuudatused on väga erinevad ja mahukad, siis on soovitav kõigil huvilistel sõitasoovijatel tutvuda sõidu- võimalustega riiklikus inforegistris www.peatus.ee, kuhu need uuendused on kõik sisse kantud märkusega “NB! Sõi- duplaan on kehtiv alates 01.07.2018”.
Samuti saab infot telefonil 17018 või e-postiga info@pytk.ee Info ja nõudeliinide tellimine otse vedajalt telefonil 12012.
Täpsemad liinimuudatused on kirjeldatud käesoleva paberlehe 17. leheküljel
         































































   4   5   6   7   8