Page 26 - Lääneranna Teataja 64/2024/nr1

LÄÄNERANNA NOORTELEHT 2024/1(9) 3 LUMEHELBEKE
Kogemuslugu: Lääneranna noored avastasid Euroopat
Gerlin Nellis Melani Alpius
DiscoverEU on Erasmus+ programmi tegevus, mis annab 18-aastastele Euroopa noortele võimaluse rongiga reisides Euroopat avastada. Selle käigus õpitakse tundma erinevaid kultuure, saadakse uusi tutvusi ning harjutatakse võõrkeeli. Tasuta reisipassi võitmiseks tuleb osaleda konkursil, mis toimub Euroopa Noorteportaali kaudu kaks korda aastas, kevadel ja sügisel. Iga riigi noortele on ette nähtud kindel arv rongi reisipasse. Lääneranna noored Gerlin ja Melani olid nendeks õnnelikeks, kes said endale reisipassid ja käisid Euroopat avastamas ning jagavad nüüd oma kogemust.
Reisi alustasime 21. oktoobri õhtul Pärnust ja võtsime sihi Poola suunas. Bussisõit kes- tis kokku umbes 13 tundi, mille sees olid ka väikesed pausid, mil oli võimalik jalgu siru- tada. Poola jõudnud, oli meil paar tundi aega enne järgmist rongi, kuid kuna seljataga oli magamata öö ning ka ilm polnud kiita, sisustasime selle enamjaolt rongijaamas is- tudes. Samuti teadsime, et enne Eestisse tagasi sõitmist on meil terve päev aega Vars- savit avastada.
Esimeseks takistuseks osutus raudteejaamas õige platvormi leidmine. Arvestades seda, et eelnevalt olime rongidega sõitnud heal juhul korra ning sedagi Eestis, saime rongijaamas orienteerumisega siiski hästi hakkama. Kui olime jõudnud õigele rongile, mis viis meid Berliini, oli järgmiseks murekohaks see, et meil olid istekohad erinevates vagunites. Sellest hoolimata saime enamuse ajast koos istuda. Jõudnud Berliini, suun- dusime ööbimiskoha poole ning sealt juba edasi linna avastama. Kindlasti ei saanud me külastamata jätta tutntud Brandenburgi väravat ning selle ümbrust. Berliinis ööbisime väikeses kämpingulaadses majakeses.
Hommikul suundusime Berliinist edasi Amsterdami. Kuna rongile olid juba koha- broneeringud ette ostetud, siis oli vaja teada saada, mis platvormilt rong läheb. Rongilt
maha astunud, otsustasime esmalt oma matkakottidest võimalikult kiiresti lahti saa-
da ning seadsime sammud majutuskoha poole. Teel sinna saime ära näha ka kuulsad Amsterdami linna kanalid. Et seljakotireis ikka õige olek,s veetsime tolle öö hostelis,
kus jagasime tuba üle 10 võõra inimesega. Üheks sooviks oli meil kindlasti külastada
Anne Franki muuseumit, mis kahjuks ka ainult sooviks jäi. Kohapeale jõudes märka-
sime, et pileteid saab soetada vaid internetist ning kõik selle päeva piletid olid juba
välja müüdud. Avastasime veel erinevaid suveniiripoode ja käisime Photoboothis pilte tegemas. Kuna kõhud olid jube tühjad, siis otsustasime leida koha, kus midagi hamba alla saaks.
Järgmisel päeval startisime juba varakult Brüsselisse, kus me küll ei ööbinud, kuid avastasime vanalinna ja vaatamisväärsuseid. Kindlasti pidime ka sööma Belgia vahvlit. Brüsselis kuulsime reisil olles esimest korda eesti keelt.
Õhtul läks meil rong Pariisi. Meie ööbimiskohaks oli hostel, kuid seekord olime kahekesi. Teisel päeval Pariisis jalutasime läbi vihma Louvre’i muuseumi poole, et ka ise kuulus Mona Lisa maal ära näha. Kuna taaskord polnud meil pileteid ette ostetud, siis meeletult pika järjekorra tõttu otsustasime, et liigume edasi Notre Da- me’i juurde. Samuti oli kindel eesmärk ära käia Eiffeli torni juures. Sel korral mõtle- sime kondimootori asemel kasutada ühistransporti ja minna metrooga. Marssisime aga Google Mapsi juhiste järgi metroojaama, teadmata, et lähme täiesti valesse jaama, lõpuks leidsime ka väidetavalt õige jaama üles ja astusimegi metroo peale. Aga seda me ei mõistnud, kust me näeme, mis metrooga on tegu. Läksime siis ühele metroole ning tulime ka kohe järgmises peatuses maha, kuna muidu oleksime sõit- nud Pariisist välja. Otsustasime Eiffeli torni juurde taksoga minna, kuna olime päris kaua juba ringi jalutanud. Eiffeli torni juures sillal oli meil võimalik teha ka pilte, mille saime suveniiriks koju kaasa osta.
Eiffeli torni juurest liikusime edasi Triumfikaare juurde, enne sinna jõudmist jäi meile tee peale üks mõnus kohvik, kust ostsime croissant’e. Pärast Triumfikaare juures käimist hakkasime vaikselt tagasi liikuma. Õhtu lõpetasime kohalikega ei- nestades ning Pariis–Milano jalgpallimatši vaadates.
Järgmisel päeval suundusime Münchenisse, kus ootas ööbimiskohana taas kord hostel. Seadsime sammud jälle linna poole ja vaatasime, mis Müncheni vanalinnal meile pakkuda on. Otsustasime, et teeme ühe rahulikuma päeva ning väljas söömi- se asemel võtsime hoopis söögi hostelisse kaasa ja vaatasime filmi.