Page 3 - Lääneranna Teataja 2018-7
P. 3

Vastulause
Mikk Pikkmets
VLääneranna vallavanem
astusena volikogu liikmele Rait Marustele soovin
ennekõike selgitada, et ma ei kirjuta kellelegi ette, mida, millest ja kuidas kirjutada ei Lääneranna vallava- nemana ega inimesena. Selguse mõttes olgu öeldud, et eelmises vallalehes lihtsalt selgitasin ilmunud artiklite põhjuseid. See, mis suunas ja kuidas, nagu volikogu liige Maruste ütleb, (päris)ajakirjanikud kirjutavad, on ikka nende enda teha. Mõtte ja ettepanek oli pigem selles, et enne kui millestki kirjutada, võiks teema lõpuni läbi töötada ja vajadusel asjaosalistelt täiendavat informat- siooni küsida.
Politseisse on avalduse teinud opositsiooniliige, kes hetkel volikogusse ei kuulu, kuid kes ootab härra Maruste enda nimekirjas volikokku pääsemist, kui mõni volikogu liige peaks kohast loobuma. Faktide esitamine ei ole süüdista- mine ja vastavalt kehtivale seadusandlusele annab politsei süüdistatavale ja süüdistajale kirjalikult teada uurimise algatamata jätmisest, mistõttu on paberkandjal olemas info kaebuse tegija kohta. Teise avalduse tegi politseisse ajakir- janik. Esimesel juhul käis politsei kohapeal olukorraga tut- vumas, teisel juhul tutvuti dokumentidega – mõlemal juhul uurimist ei algatatud, kuna selleks puudus alus.
Tervisekeskuse teemal saatis eelkirjutaja 07.06.2018 kell 20.25 e-kirja mulle ja volikogu esimehele, kus küsis, kas vald on taotlenud toetust ning, kui ei, siis mis põhjustel.
Mina vastasin kirjale 12.06.2018 kell 09.12 ehk kolmandal tööpäeval järgnevalt:
“Tervisekeskuse ehitamiseks on Lääneranna vald esita-
nud taotluse esimeses voorus (toetusotsus olemas) ja teises voorus (kallinemise osas kuni 10%). Teise vooru tulemus ei ole veel teada”.
Samal päeval, 12.06.2018 kell 09.45 saatis härra Maruste kaastöö Lääneranna Teatajasse, kus väidab, et ei ole enam kui nädala jooksul saanud vallavalitsuselt vastust.
Järgmine väide: “Pole ka täheldanud ühtegi, ei suulist ega kirjalikku kinnitust sellest, et vald oleks toetust taotlenud ja plaaniks tervisekeskust ehitada”, on kas pahatahtlik või näitab voliniku huvipuudust volikogus menetletavate eel- nõude suhtes. Lihula esmatasandi tervisekeskuse rajamist on käsitletud kolmel järjestikusel volikoguistungil jaanu- aris, veebruaris ja märtsis eelarve menetluse osana, kus selgesõnaliselt on välja toodud nii toetuseks saadav summa kui ka eeldatav omaosalus.
Täna tegeletakse tervisekeskuse põhiprojekti koostamisega ning seejärel saab alustada ehitushanke läbiviimise ja ehi- tustegevusega.
Lõpetuseks olgu siinkohal öeldud, et vältimaks väär- informatsiooni levitamist avalikkusele, on mõistlik esmalt end põhjalikult teemadega kurssi viia. Mis puudutab tea- benõude täitmise tähtaegu, siis avaliku teabe seaduse § 18 lg 1 ütleb, et teabenõue täidetakse viivituseta, kuid mitte hiljem kui viie tööpäeva jooksul. Teabenõude menetluse tähtaegu arvestatakse alates teabenõude registreerimisele järgnevast tööpäevast, mis tähendab, et vastus volikogu liikmele tuli kolmanda tööpäeva hommikul, mitte enam kui nädal hiljem, nagu eelnevalt ette heideti.
Lääneranna Vallavolikogu lühiuudised
Merike Ehasalu
Lääneranna Vallavalitsuse sekretär-registripidaja
17. mail 2018 toimus Lääneranna Vallavolikogu üheksas istung. Päevakorras oli 13 punkti. Vastu võeti 1 määrus ning 7 otsust.
» Kohtuti piirkonnapolitseinik Reelika Paomehega ja noorsoopolitseinik Karmen Rauaga. Reelika Paomees andis ülevaate Lääneranna vallas nelja kuu jooksul toimunud väär- ja kuritegudest. Karmen Raud rääkis alaealiste probleemidest.
» Otsustati vastu võtta Matsi sadama kinnistu detail- planeering ja see avalikule väljapanekule suunata. Val- lavalitsusele tehti ülesandeks korraldada detailplanee- ringu avalik väljapanek. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on Matsi sadama kinnistul asuvate hoonete rekonstrueerimine ja laiendamine, funktsionaalselt ter- vikuna toimivaks puhkealaks vajalike rajatiste planeeri- mine, autoparkla, paatide veeskamiskoha, joogivee- ja kanalisatsioonisüsteemide jt rajatiste planeerimine ning maa juhtotstarbe muutmine. Tegemist on avalikus kasutuses oleva kinnistuga.
» Toimus Lääneranna vallavara valitsemise korra I luge- mine ja otsustati suunata määrus II lugemisele. Lääne- ranna vallavara valitsemise kord reguleerib Lääne- ranna vallale vara omandamist, valla omandis oleva vara kasutamist, kolmandatele isikutele kasutusse and- mist, võõrandamist ning koormamist.
» Kehtestati Lääneranna valla jäätmevaldajate registri põhimäärus. Määrusega asutatakse kohaliku omavalit-
suse andmekogu nimetusega „Lääneranna valla jäätme- valdajate register” ning kehtestatakse registri pidamise põhimõtted.
» Toimus huvihariduse ja -tegevuse toetamise korra I lugemine ning otsustati suunata määrus II lugemisele. Määrus reguleerib Lääneranna valla eelarvest huviha- riduse ja -tegevuse toetamise korda üldhariduskoolis õppivatele rahvastikuregistri andmetel Lääneranna vallas elavatele 5–19-aastastele noortele. Tegu on väl- jaspool Lääneranna valda olevate munitsipaal- või era- huvikoolide tegevuskulu toetamise korraga.
» Otsustati Lääneranna Vallavalitsuse hallatavate raa- matukogude ümberkorraldamine, mille eesmärk on viia raamatukogud ühtse juhtimise alla. Korraldatakse ümber Lääneranna valla hallatavad asutused Koonga Raamatukogu, Kõmsi Raamatukogu, Lihula Valla Raa- matukogu, Lõpe Raamatukogu, Saulepi Rahvaraama- tukogu, Varbla Rahvaraamatukogu, Vatla Raamatuko- gu ja Virtsu Raamatukogu ning moodustatakse alates 01.09.2018 Lääneranna Vallavalitsuse hallatava asu- tusena Lääneranna Valla Raamatukogu.
» Otsustati Lääneranna valla hallatavate asutuste Lihula Muuseumi ning August Tampärgi nimelise Hanila Muu- seumi töö ümberkorraldamine, mille eesmärk on viia kaks asutust ühtse juhtimise alla üheks hallatavaks asutuseks ning nimetada alates 01.01.2019 Lihula Muu- seum ümber asutuseks Lääneranna Valla Muuseumid.
LÄÄNERANNA VALLA TEATAJA / Nr 7 / JUUNI 2018
3
    






































































   1   2   3   4   5